Lämnade tvätten för att åka på Loppis

Jag hade tvättstugan nu på eftermiddagen, men var tvungen att springa iväg till tandläkaren. Så jag slänger i två maskiner , räknar ut att de bör vara klara samtidigt som tandläkarbesöket och springer tvärs över gatan till tandläkarstolen. 

Rotfylld och klar kommer jag på den briljanta iden att jag skall åka till ropsten och gå på loppis. Sagt och gjort. Där tillbringar jag sedan hela kvällen med att prova diverse olika suspekta klädesplagg.

När jag sedan flera timmar senare kommer in i porten möts jag av en lagom irriterad granne som undrar om det är jag som tvättar: Vi hamnar i en diskussion om oansvariga grannar, vi är båda helt överens om att detta är ett oansvarigt betende från den nonchalanta granne som lämnat tvätten i maskinerna och sedan försvunnit.  När vi har hetsat upp oss tillräckligt, tackar jag för mig och går glad i hågen in till mig.

En kvart senare sitter jag på toaletten och undrar över varför badrummet plötsligt ser så stort och rymligt ut. Då slår det mig.... Det är jag som är den oansvarigt, nochiga grannen som inte respekterar tvätt tiderna.

Oops! Jag tror jag smyger ner i natt och hämtar tvätten.

Så det var ju tur i oturen kan man ju säga att jag åkte och handlade kläder, för nu har jag ju rena torra kläder även till imorgon. Men vart faan jag ska hänga all tvätt har jag inte räknat ut än, för mina 22 kvm e ju inte precis tvättlinsvänliga!


                                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0