lite hosta eller fullodlad lunginflammation?



image3

Jag var dunder förkyld för 2 veckor sedan och mådde skit kass. Men den senaste veckan har jag mått som en lärka med enda undantaget att jag hostar tills jag bokstavligen spyr.
Men detta kan väl ändå inte anses vara ett problem tänker ni. Inte nog med att du mår bra, du blir ju smal på kuppen. Jovisst, och glöm inte de trimmade magmusklerna man får efter allt långvarit hostande!

Men problemet är att hostan går längre och längre ner i bröstet, slemlösande och receptfria hostmediciner i all ära men de funkar inte på mig. Trösten har varit att jag inte är ensam halva min familj har samma hosta och då måste det ju vara okey?

Men mamma var tydligen så tapper så att hon igår under det heliga första advent firandet gav sig ner på stan och utmanade sjukvårds hirarkin i Åkersberga. Att söka sjukvård i berga kan vara svårt men är man dessutom sjuk så är det ett rent helvete, om det som topp på detta även är helg så är det ofta bättre och snabbare att helt enkelt härda ut eller varför inte amputera benet själv, hur svårt kan det egentligen vara?

Men advent till ära så fick hon inte bara träffa en läkare hon fick även ett recept. och en dom... LUNGINFLAMATION!!
Grattis!

Jag som trodde att man var tvungen att vara snudd på döende för att ha lunginflammation. Lustigt egentligen... detta tänker jag varje gång, jag  har ju när jag tänker efter facktiskt haft lunginflammation  3 gånger tidigare.

Så det blir väl till att ge sig ut i sjukvårddjungeln själv imorgon och leta reda på vilken vårdcentral jag nu mera tillhör, övertyga dem om att jag tillhör dem och kräva vård.

För ärligt talat hur hög är mysfaktorn på att ligga på soldäck på en av lyxkryssarna nere i Hawaii i solnedgången och hosta slemklumpar i margaritaglasen.?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0