snygga människor skrämmer mig

Har kommit fram till att jag inte tycker om snygga människor,
 
Inte alls det att jag tror att de är dumma i huvudet eller så. Men min fördomsfulla hjärna har fått för sig att de alla är så himla lyckliga, överintelligenta och lyckade människor.

Det lustiga är att jag är väldigt nöjd med mig själv, mitt liv, och den jag har blivit, i vanliga fall.  Men när jag träffar en sån där lyckligt snygg människa så blir mitt självförtroende på något konstigt sett smachat till marken. För inte kan min lycka mäta sig med deras? Och jag börjar ifrågasätta allt möjligt hos mig själv. Snygga människor gör mig osäker och det stör mig. Jag har kommit på mig själv med att undvika dem och det e ju löjligt, de är ju människor precis som du och jag.

På jobbet finns en kille som e så där orimligt snygg. Han e trevlig. rolig och snäll, men jag vet inte hur man ska bete sig bland snygga människor, så jag går helt enkelt åt andra hållet eller sätter mig längre bort och läser en bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0