Ja timing har väll aldrig varit min starka sida precis

Jaha, så var äntligen avrese dagen här. Väskorna är packade och humöret på topp.

Denna gång har jag varit föreseende med allt. Eftersom jag skall befinna mig på havet i nära 4 veckor och arbeta så måste allt funka. Därför har jag för säkerhets skull gått till tandläkaren (man vill ju inte vakna en morgon med tandverk och veta att det är 5 dagar till närmaste hamn). Jag har varit hos min läkare för hostan för nu 4e gången, denna gång ska väl medicinen ändå hjälpa. Jag har packat  alltifrån sjösjuke piller till migräntabletter till dagen-efter-piller, jag har förberett mig på alla tänkbara och otänkbara situationer. Nu ska jag bara slänga i mig en macka så bär det iväg!


AAAJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ för i helvete !!!!!!

Första tuggan och det smäller till i hela huvudet. Vad faan var det..... jag känner lite försiktigt med tungan .... nej allt verkar vara som det ska..... eller.....
Då ramlar ett stycke tand ut eller närmare bestämt 1/3dels tand ut. Jag springer till spegeln. Jag har varit med om att lagningar har ramlat ut men inte detta. Rotfyllningen är kvar men hela insidan av tanden har lossnat.

Grattis det hjälper tydligen inte att vara föreseende om man är en Isa. Jag var hos tandläkaren för mindre än en vecka sedan och likförbannat så står jag här nu med tand djäveln i handen !

Så frustrerad och arg som ett litet bi tar jag nu mina väskor och åker till flygplatsen med vetskapen om att jag inte har TID att laga tanden i sverige, inte har RÅD att laga tanden i USA och inte har något annat val än att arbeta ute på havet med jet lag, sjösjuka och tandverk i 4a veckor framöver.

Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0